Denne herlige BMW stod til salg på QXL, dog til en pris der var højere end jeg fandt rimelig. Men
et tilbud til sælger gjorde at vi blev enige om en fornuftig pris kr. 10.000,-. Motor og gearkasse
er renoveret, men ellers skal den adskilles, sandblæses og males. Den renoverede motor er ikke helt
olietæt - og det skal en tysker altså være, så en ny toppakning skal der nok til (sjusk ved motorrenovering.!!)
Ellers går den pænt. Sadlen skal afgjort føres tilbage til to enkeltsadler - twinsadlen er efter min
mening grim - original eller ej. Og modellen fandtes med begge typer saddel - så det kan nok forsvares.
Følg arbejdet her på siden...
|
|
|
|
|
Endelig blev BMW R26 - 1956 færdig.
Køreegenskaberne med svinggaffel foran, skal man vende sig
til, men motoren går fantastisk. Starter med det samme og er overraskende lydløs når motorcyklen triller.
I tomgang lyder den lidt som en gl. fiskekutter.
I forhold til den lille 250 ccm motor, har den
et stort drejningsmoment, og kræver bestemt ikke mange gearskift.
Den skal jeg nok få glæde af.
|
|
|
|